duminică, 22 ianuarie 2012

supa georgiana CIHIRTMA

Am gasit receta asta cam vre-o 5 ani in urma. Am facut-o de cateva ori si am uitat de ea. Mi-am adus aminte zilele astea de ea pentru ca mi se facuse pofta de ceva un pic mai neobisnuit.
Nu stiu ce ar insemna CIHIRTMA(ЧИХИРТМА) in georgiana, da eu supa asta as numi-o  "supa de ceapa" .Nu stiu daca asta ar fi tipul de supe care sa fie servita la musafiri sau in vre-un restaurant, ca nu arata ea cine stie ce bine Dar, are un gust foarte deosebit de supele cu care suntem deprinsi noi, moldovenii, si nu se prepara foarte greu.
Gustul pe care il capata se datoreaza scortisoarei - un ingredient rar intalnit in supele noastre.

O sa avem nevoie de:
- 500 g fileu de pui
- 3-4 cepi
- 1 l apa sau bulion
- 2-3 oua
- o lingurita de otet de vin
- 1 lingurita scortisoara
- verdeata (patrunjel sau chinza)
- 2-3 catei de usturoi
- sare, piper
- unt pentru prajire

Mod de preparare: 
Se topeste untul in castron, se adaga ceapa taiat marunt. Se prajeste amestecand periodic pana capata culoare aurie. Se adauga fileul de pui tait bucati nu prea mari. Se prajeste impreuna cu ceapa cca 10 min.  Adaugam usturoiul, scortisoara, sarea si piperul si mai tinem un minut la foc, apoi turnam apa si lasam sa fiarba cca 1 -1.5 ore la foc mic.
Intr-un vas batem bine ouale cu o lingurita de otet.
Stingem focul, apoi turnam in castron ouale, amestecand in acelasi timp supa ca sa iasa mai omogena. Presaram cu verdeata taiata.
That's it! E simplu.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu